آرشیو آذر ماه 1402

خرید و فروش آبروآهنی سیاه , فروش حضوری و اینترنتی ورق های سیاه بصورت رول و شیت, نمودار قیمت پروفیل آهن , انواع میلگرد با بهترین کیفیت ساخت در مجموعه آریا فلز صبا

معرفی قوطی پروفیل مبلی

۴ بازديد
قوطی پروفیل
پروفیل مبلی محصول فولادی ای است که با ضخامت کمتر از 2 میلیمتر ساخته می‌ شود. بنابراین به علت ضخامت کم، تحمل بار زیاد را ندارند و خیلی زود خم و در نهایت پاره می‌ شوند. پس از این محصول در هر صنعتی که به ساخت سازه‌ های فولادی سبک نیاز باشد، استفاده می گردد، مانند: (قیمت به روز انواع پروفیل زد به سایت آریا فلز صبا مراجعه کنید). صنعت ساختمان‌ سازی: برای ساخت نرده و حفاظ تراس و پله‌، ساخت اسکلت های تاشو یا ثابت سایبان، … .
همچنین تولید لوازم خانگی و اداری: مانند دسته تی، جاروی های بلند، نردبان، رخت‌ آویز قابل حمل، چوب لباس، ساخت اسکلت مبل‌ های اداری و خانگی، سرویس غذا خوری، وسایل سفری تاشو، سرویس خواب، برخی از بخش‌ های لوازم فرفوژه، … . اتومبیل و دوچرخه سازی: ساخت اگزوز، بخش‌ هایی از بدنه و فرمان خودرو و دوچرخه. و همچنین ساخت لوازم جانبی آنها. در صنعت هوایی و تسلیحاتی: مانند ساخت قسمت‌ هایی از هواپیما، اسلحه، سازه‌ های دفاع هوابرد، … . تجهیزات و مبلمان شهری: مانند ساخت تابلوخای تبلیغاتی، حفاظ اطراف محوطه ها، ورودی پیاده روها، … .
پروفیل مبلی از جمله قوطی پروفیل هایی با سطح مقطع بسته به حساب می آید که با عنوان های «پروفیل سبک» یا «پروفیل روغنی» نیز در بازار شناخته می شود. این محصول فولادی پروفیلی توخالی است که با سطح مقطع های چهارگوش مربع و یا مستطیل، و گرد تولید می شود و با ضخامت های 0.7 الی 1.5 میلیمتر. پروفیل‌های مبلی با روش نورد سرد و با 3 نوع فلز فرآوری می شوند که عبارتند از: ورق روغنی، ورق سیاه و در موارد بسیار کم ورق آلومینیومی. اما عموما این پروفیل‌ها از ورق روغنی تولید می شوند و در موارد خاص از ورق سیاه استفاده می شود. موارد خاص شامل سفارش مشتری، نوع کاربرد پروفیل مبلی، … می باشد.
source: معرفی قوطی پروفیل مبلی

قیمت ورق سیاه آهنی

۵ بازديد

ورق سیاه
ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد اما شاید بخش مهم آنها را تهیه مواد خام برای بسیاری از قوطی پروفیل‌ های دیگر دانست. همچنین این ورق‌ها به طور گسترده در ساخت ماشین آلات و سازه‌ های عظیم، تولید تانک و مخازن خاص استفاده می ‌شود. صنایعی که از این محصول استفاده می‌کنند، شامل موارد زیر است:

ورق‌ سیاه نقش مهمی در پروژه های ساختمانی در کاربردهای مختلف ایفا میکند. از جمله: ساخت آبگرمکن، انواع پروفیل‌ها (بسته یا باز در حالت‌های ستونی، قوطی،فرانسوی، چهارچوب و…) و تیرآهن‌ها، تجهیزات کشاورزی، در صنعت خودرو سازی، کشتی‌ سازی، تانکر سازی و مخازن و لوله‌ های نفتی، گاردریل و تجهیزات ترافیکی، ورق پانچ تسمه. و در آخر باید به این مزیت بسیار مهم اشاره کنیم که ورق های سیاه را به راحتی می توان قالب زد و به شکل مورد نظر آن را تغییر داد. به همین دلیل است که این محصول فولادی از مهمترین محصولات به حساب می آید.

ابعاد، ضخامت و وزن ورق‌های سیاه بر روی قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارند. علاوه بر این نوسانات بازار عامل مهم دیگری است که قیمت این ورق‌ها را تعیین میکند. اما خوشبختانه دارای نصب آسان هستند که می تواند به کاهش هزینه های نیروی کار و زمان نصب کمک زیادی کند. این مورد در پروژه های ساختمانی که در آنها سطح وسیعی از انواع ورق‌ سیاه مورد نیاز است، اهمیت زیادی خواهد داشت. ضخامت ثابت تضمین میکند که ورق ها به طور یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند. و به نوعی یک مهر و موم ضد آب برای پروژه های ساختمانی ایجاد می شود که به جلوگیری از نشت و نفوذ رطوبت کمک میکند.

این ویژگی به ویژه در پروژه هایی که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند ساختمان های صنعتی، انبارها، کارخانه ها و نیروگاه ها بسیار مفید است. ورق های سیاه دارای ضخامت‌های 1 تا 100 میلیمتر هستند. در واقع تختال با دو آلیاژ st37 و st52 را پس از حرارت شدید، از غلتک‌های بزرگی عبور داده و به این ترتیب علاوه بر کاهش ضخامت ورق، مقاومت و انعطاف‌پذیری آن را زیاد می‌کنند. فولاد در برابر سایش و پارگی، خوردگی و تخریب در شرایط آب و هوایی بر مانند بادهای شدید، باران و برف مقاومت بالایی دارد.

به همین دلیل استفاده گسترده از ورق های سیاه فولادی در اجزای زیر بدنه مانند سیستم های اگزوز و همچنین اجزای ساختاری مانند تیرآهن ها، ستون ها و خرپاها، تسمه ها، گاردریل و … مشاهده می شود. ورق‌ها هر کدام آلیاژ و ضخامت متفاوتی دارند که هر کدام از آن‌ها خواص مکانیکی متفاوتی دارند و به همین دلیل هرکدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، برای کاربردی خاص مناسب هستند ورق سیاه، بر اساس کیفیت مواد اولیه، جزئیات آلیاژ، سایز، ضخامت و کاربردش به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود.

source: قیمت ورق سیاه آهنی

کاربرد میلگرد

۶ بازديد
میلگرد
در بین مصالح ساختمانی بتن یکی از مقاوم ترین مواد به حساب می آید اما مقاومت کششی و چرخشی بتن نسبتا ضعیف است. حال میلگرد ها برای جبران این مشکل مورد استفاده قرار می گیرند. با ریخته‌گری میلگرد در بتن، بتن می ‌تواند بارهای کششی را تحمل کند، در نتیجه مقاومت کلی آن افزایش پیدا میکند. سایر ویژگی های مختلف این محصول عبارتند از:
آرماتور اولیه: برای ایجاد مقاومت در برابر بارهای وارد شده بر سازه. تقویت ثانویه: برای افزایش دوام و جلوگیری از ایجاد ترک و تنش های ناشی از اختلاف دما و سایر عوامل تخریب کننده. میلگرد در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شود که می توان از مدل های مختلف آن استفاده کرد. به طور مثال میلگرد بستر، برای افزایش باربری عمودی مناسب است و مدل کلاف، برای استحکام سقف، ستون آجری، … .
میلگرد معمولا با استفاده از فولاد با عملکرد بالا تولید می شود. مواد تشکیل دهنده این محصول شامل آهن به همراه منگنز، کربن، گوگرد و فسفر می باشد. اولین مرحله برای ساخت این محصول فولادی تبدیل فولاد مذاب به شمش است. این مرحله از طریق دو روشِ استفاده از قالب آماده یا ریخته گری انجام می شود. سپس شمش‌ های تولیدی در این مرحله،‌ کشیده می شوند و از نظر طولی افزایش می ‌یابند که درنهایت شکلی استوانه‌ای پیدا می ‌کنند. (برای اطلاع از قیمت ورق سیاه اینجا کلیک کنید).
مرحله تبدیل شمش به میلگرد در همه کارخانه ها با روش یکسان انجام نمی شود. بلکه هر کارخانه منوط به شرایط تولید و کارخانه، و نوع کاربرد میلگرد، این محصول را با یکی از روش های نورد گرم، نورد سرد، ترمکس (فناوری QST) و آلیاژ سازی (میکرو آلیاژی) تولید و به بازار عرضه میکند. یکی از مهمترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید شکل و ظاهر میلگرد می باشد. چراکه شکل ظاهری این محصول هم، مانند انواع قوطی پروفیل ها، در نوع کاربری آن تاثیر زیادی دارد.
این محصول فولادی از لحاظ شکل ظاهر در سه نوع آجدار، ساده و کلاف فرآوری می شوند که در میان این 3 مدل میلگردهای ساده و آجدار بیش‌ترین مصرف را دارند. همچنین میلگردها از لحاظ نوع جنس به، میلگردهای میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، آلیاژی و غیره)، فولاد کربن‌دار (میلگردهای پایه «سیاه»)، گالوانیزه، اپوکسی پوشش داده‌شده، فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ دسته بندی می شوند.
یکی از ضروری ترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و با افزایش قیمت آن، هزینه ساخت و ساز نیز افزایش پیدا میکند، میلگرد می باشد. امروزه میلگردها از کف ساختمان گرفته تا ستون ها و… کاربرد دارند. و همانطور که گفتیم استفاده از میلگرد در بتن باعث می ‌شود سازه در برابر نیروی کششی و به ویژه در برابر زلزله مقاومت بالاتری پیدا کند.
source: کاربرد میلگرد